. .
Logo GaMe Center
Wszystko o grach Online
 

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GaMe Center Strona Główna » Guild Wars
. (Poradnik)Dla Początkujących, Co w Ascalon piszczy :) Go back
Autor Wiadomość
NuMi22
Administrator

Dołączył: 20 Cze 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów


spacer
Zobacz profil autora
Post Temat postu: (Poradnik)Dla Początkujących, Co w Ascalon piszczy :)
DIT -> WAŻNE! Ze wzgledu na liczne zmiany, nie będę do daty premiery aktualizował poradnika. Mam za mało czasu, by zapoznać sie z wszystkimi elementami, które uległy zmianie. wink.gif
Pomyślałem sobie, ze forum jest nieco hermetyczne. Ktoś kto wejdzie i jest zainteresownay grą powinien móc łatwo się dowiedzieć podstawowych rzeczy bez przedzierania się przez adrenalike strokes i fire attunementy. Dobrze będzie prowadzić temat w którym mozna się będzie dowiedzieć wszelkich podstawowych informaji o grze, bez buszowania po tematach specjalistycznych.
Podejmuję się prowadzenia takiego działu.
Jeszcze jedno. Nie napisałem tego wprost, ale to miejsce, gdzie można stawiać dowolne pytania dot. mechaniki gry Oczywiście poza pytaniami, na które odpowiedzi juz padły, ale to na razie nam nie grozi wink.gif

Garść podstawowych informacji.
Tworząc postać wybierasz dwie klasy. Wybór jest bardzo istotny, bo po pierwsze rodzaj noszonej zbroji zależy tylko i wyłącznie od klasy I planowej. Ponadto niektóre atrybuty przynależne do profesji możesz posiadać jedynie gdy jest ona wybrana jako pierwszoplanowa. Generalnie rzecz biorąc twórz postać z myślą o podstawowej roli, jaką ona ma pełnić. Wybierz jako pierwszą klasę profeję najbardziej odpowiadajęcą tej roli, drugą profesję traktując jako pewien ewentualny bonus.
Wojownik/Mag będzie bez porównania lepszy w zwarciu niż Mag/Wojownik. Z drugiej strony potencjał siły czarów i many bedą znacznie wyższe w tym drugim wypadku.

Bardzo ważne - jeśli nie masz wątpliwości jaką klasą postaci chcesz grać, i chcesz sobie spokojnie grać 1-klasowcem i nie che Ci sie zastanawiać nad wymyślaniem skompikowanych koncepcji, będź też ochoty na zastanwianie sie jaką profesję wybrać jako drugą - wybierz mnicha. Od początku gry ma on czar wskrzeszenie, który mozna wykorzystywać dowolną ilość razy i nie wymaga on żadnych wydatków.

W miarę podnoszenia poziomów postaci będziesz otrzymywał tzw Atribute Points(AP). Wydawaj je rozsądnie. Rozdziel je na maximum 4 cechy, a najlepiej na 3. Rozwodnienie postaci nie jest dobrym pomysłem, bo przy niskich atrybutach przynależne im zdolności będą po prostu za słabe.

Jeszcze jedno. Nie napisałem tego wprost, ale to miejsce, gdzie można stawiać dowolne pytania dot. mechaniki gry Oczywiście poza pytaniami, na które odpowiedzi juz padły, ale to na razie nam ne grozi wink.gif


SKILLE

na początku każda postać rozpoczyna z 8 Skillami. Większość z nich jest przynależna I profesji, pozostałe drugiej. Kolejne Skille możesz nabywać u trenerów w niektórych, nielicznych miejscach na mapie. Dla doświadczonych graczy jest też opcja nabycia ich w inny sposób, wrócimy do tego w przyszłości.

Każda umiejętność wymaga przeznaczenia na nią skillpointa!W trakcie gry otrzymasz ich stosunkowo niewiele, więc wydawaj je z rozwagą. SP otrzymujemy po osiągnięciu kolejnego poziomu, a także w wyniki innych specjalnych zdarzeń, np przejście etapu głównego questa.
Dobrze jest mieć jakąś koncepcje postaci stworzoną np w oparciu o nasze tematy doyczące różnych profesji. Po prostu dobrać Skille w taki sposób, by się nawzajem uzupełniały wink.gif
Druga opcja, to dobieranie ich pod kątem potrzeb grupy.
Trzecia, tak, żeby postać była po prostu wszechstronna.

Druga istowna kwestia, to fakt, że na misję możesz wybrać jedynie 8 umiejętności, z których będziesz korzystał. Wybór jest często trudny, przypomina układanie talii do gier karcianych. To kolejny powód, dla którego warto wymyslec sobie jakąś koncepcję postaci. ohmy.gif

Mapa, questy i dystrykty

DystryktyW GW twórcy przedstawiają nowe podejście do mmorpg. Nie ma jednego wspólnego świata dla całego serwera. Zamiast tego są tzw Dystrykty(w skrócie D. Najbardziej przypomina to światy równoległe. Po prostu w miarę powiększania sie liczby graczy w 1 lokacji, kolejnych przerzuca do nowego dystryktu. Dystrykt, w którym sie znajdujesz - jego numer i nazwa znajdują się w lewym górnym rogu. Wystarczy że klikniesz, a pojawi sie lista dostępnych dystryktów. Żeby spotkac innego gracza musisz się znajdować w tym samym D co on.

MapaW każdej chwili możesz się przenieść do dowolnego odkrytego miejsca na mapie. Klikasz na przycisk umieszony przy automapie - rozwija ci sie mapa świata wraz z zaznaczonymi odkrytymi miejscami. Wystarczy kliknąć na dowolnym, a natychmiast tam się przeniesiesz. Jeśli się z kims umówieś w konkretnym miejscu, to musisz też ustalić który to ma być dystrykt. Gdy poruszasz sie z drużyna na piechotę, to po zmianie lokalizacji(przez charakterystyczne przezroczyste "bramy") wkraczacie do niej razem jako drużyna w tym samym D.
Jeśli przeniesiesz sie poprzez mapę, to zawsze odłączasz się przez to od drużyny. Jeśli zrobisz to w czasie misji, to jest ona anulowana. Dla pozostalych graczy oznacza to, ze po prostu "znikasz" z tej misji i moga ją kontynuować bez Ciebie.

Automapa Jest rysowana zarówno na mapie świata jak i oddzielnie na mapie którą możesz uaktywnić kalwiszem 'P'. Często sie to przydaje przy poszukiwaniu drogi.

Questy W grze są 2 rodzaje questów - zwykłe, znane z innych rpg, które wykonujesz niejako przy okzaji. Po prostu z kimś rozmawiasz, on ci daje zadanie, np daje przedmiot do przekazania i wykonujesz je kiedy masz taką możliwość. inny rodzaj questów to questy głównej fabuły. Wykonuje się je w sposób, który bardziej przypomina startowanie misji w innych grach niż rpg. Przed rozpoczęciem questu musisz zebrać drużynę. Jej lider - czyli osoba która znajduje się najwyżej na liście członków drużyny startuje misję.
Nie musisz zawsze zebrać drużyny graczy, żeby sobie pograć. Możesz też używać tzw henchmenów. To najemnicy, którzy mają niezłe umiejętności i są sterowani przez komputer. Zaprasz ich tak samo jak graczy, z tym , że zawsze się przyłączają o ile jest miejsce w dryżynie. Możesz im wydawać nieskąplikowane rozkazy. Po prostu klikasz na henchmenie 2 razy, po czym gdy atakujesz jakąś istotę kliknij na niej trzymając Ctrl. Henchman będzie się starał ją atakować. Ponadto to dwukrotne kliknięcie powoduje, że będzie się on starał podążać za Tobą. Oczywiście można stworzyć drużynę złożon po części z graczy i po części z henchmenów. Sczególnie popularne jest dobieranie do dużyny monka.
Warto brać henchmenów z kilku względów. Misje są trudne. Henchmeni mogą zrównoważyć twoje braki - np. leczyć Cię(mnich), walczyć, strzelać z łuku i rzucać czary(zależnie od profesji). Wg mnie henchemni maja większe umiętności niz większość graczy na podobnych poziomach doświadczenia, choć czasem zachowują się nieco niemądrze. Z kolei warto nadmienić, że z henchmenami dzielisz się jedynie znalezionym złotem, a wszelkie przedmioty przypadają Tobie w udziale. smile.gif


Okazywanie emocji i inne ciekawostki. W GW można w okazywać emocje i gestykulować, mozna nawet tańczyć! biggrin.gif
Oto pełna lista takich komend w grze, prawdopodobe jest, że sie wydłuzy do czasu ukazania sie wersji reatil.
/beckon /beg /bored /bow
/clap /cheer /congrats
/dance /doh /fistshake
/help /jump /kneel
/laugh /moan /no
/pickme /point /ponder /pout
/roar
/salute /shoo /sigh /sorry
/wave /yawn /yes
/age - ta komenda powoduje, ze poznamy wiek naszego gieroja
/deaths - a ta ile razy poegł mniej lub bardziej chwalebną śmiercią laugh.gif


Zbroje
nie bedę tu wymieniał wszystkich dostępnych zbroji, hełmów etc. Konkretne współczynniki mogą się zmieniać, nie zmieni sie natomiast już ogólne podejście do charakteru pancerzy i ubiorów poszczególnych postaci.

Posłużę się przykładem zbroji dla postaci o lvl 10+.Istotne jest, ze ta wartość dotyczy każdego elementu w komplecie zbroji(jest ich 6).
Mesmer, Monk - 25
Elem - 30
Nekro - 35
Warrior, Ranger - 50

A więc jeśli wybieracie postać do walki w zwarciu, nie warto grać Mesmerem i Monkiem, warto też się zastanowić, czy jest sens bycia Elemem i Nekro. Te wartości z grubsza dotyczą każdego elementu zbroji. Co ważne, zbroja ma wpły na wszelkie obrażenia, nie tylko te fizyczne. Nie dotyczy natomiast obrażeń doznawanych w wyniku krwawienia, zatrucia trucizną etc.
Oczywiście, punkty pancerza mogą ulec zmianie - w końcu to są bety. wink.gif
Jeszcze jedno. Ranger ma taki sam armor jak Wojownik, ale weźcie pod uwagę fakt, że większość zbroji wojownika ma dodatkowy bonus przeciw obrażeniom fizycznym.
Ostatnia sprawa, to fakt, że im wyższy poziom ppostaci, tym różnica jest mniejsza. Mianowicie kązdy rodzaj zbroji polepsza sie o tę samą liczbę punktów. Oznacza to, ze stosunkowa różnica jest znacznie mniejsza na 20 lvl niz na 1. wink.gif
I na koniec kolejny ważny element - zbroja jedynie zmniejsza ilość doznawanych obrażeń, w żaden sposób nie utrudnia trafienia postaci. Tak więc żeby uniknąć w ogóle obrażeń najlepiej:
1. Wyjść z pola działania czarów obszarowych.
2. Stosować skille, które aktywnie utrudniają trafienie postaci. Są to wszelekie umiejętności umozliwiajace parowanie ciosów, unikanie ich, czary utrudniające trafienie etc.
3. Upośledzić zdolności ofensywne przeciwnika np. oślepiając go etc.
4. W przypadku wrogów walczących wręcz dobrze jest ich spowolnić i razić z dystansu czarami i z łuku biggrin.gif

By Sib Ah

Post został pochwalony 0 razy
Hilf
Moderator

Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: szczecin
spacer
Zobacz profil autora
Post Temat postu:
ludzie...mam to zamiar kupić od 2 iesięcy(ale sie nie kfapie iść do sklepu) ale wkońcu niedługo pójde....opłaca sie czy nie? na razie 2 osoby mówią mi że stanowczo tak a wy?

Post został pochwalony 0 razy
NuMi22
Administrator

Dołączył: 20 Cze 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów


spacer
Zobacz profil autora
Post Temat postu:
Myslę ,że tak gra się fajnie zapowiada sciągnełem filmik i naprawde cool.

Post został pochwalony 0 razy
Hilf
Moderator

Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: szczecin
spacer
Zobacz profil autora
Post Temat postu:
zmieniłem zdanie z 2 powodów
1. byłem w mediamarkt oraz dwóch empikach i nie było tam GW, a nie mam zamiaru zamawiać tego w sklepie internetowym

2. wole kupić dungeon siege 2 Smile lepiej sie zapowiada poza tym grałem w ds 1 i było świetne!

Post został pochwalony 0 razy
DjTwettyPL
Gość




spacer
Post Temat postu:
ludzie fajnie sie gra w face of mankid ?! wiem bo grałem ale jakoś postawo Sad dlaczego nikt w to niegra czysz by to było zaświerze
jak narazie to jest bezpłatne Very Happy
polecam to kardzemu choś niełapie o co w tym chodzi niewiem jak sie tutaj tą kase zarabia
ps. macie jakiś polski darmowy serwer do tego albo coś żeby było jak najwiencej osub i jak sie te misje wykonuje
DjTwettyPL
Gość




spacer
Post Temat postu:
zapomniałem podać nr gg 3250169
Wyświetl posty z ostatnich:   
.
.
.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GaMe Center Strona Główna » Guild Wars Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB - Copyright © 2002-2004 the phpBB Group

JustFooty Theme v1.02 (readme) by Jakob Persson / Tesseract Media (copyright © 2004-2005 Jakob Persson)
In cooperation with BeautifulGame.net, forumthemes.org and bbstyles.net
.
. . .